صفحه نخست | آرشيو مطالب | ارتباط با ما | پروفایل مدیر وبسایت | خانگي سازي | ذخيره صفحه | لينك آر اس اس | انجمن سایت

مشکلات پزشکی خودرا در انجمن سایت با دیگران در میان بگذارید::.

موضوعات
خواص میوه ها
روشهای نوین درمان
دایره المعارف داروهای پزشکی
داروهای خلط آور
داروهای درمان آسم
ضدسرفه‌ها
داروهای اولسر پپتیک
داروهای ضدتهوع
ضداسهال‌ها
بنزودیازپین‌ها(روان شناسی)
داروهای تثبیت کننده خلق
داروهای ضداضطراب
ضدروان‌پریشی
ضد افسردگی‌
سرکوبگر سیستم ایمنی
داروهای شل کننده عضلات اسکلتی
داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی(مسکن)
داروهای مقلد سمپاتیک
داروهای پیشگیری از بارداری
هورمونهای جنسی
داروهای ضد ویروس
داروهای ضدانگل
داروهای ضدباکتری
ضد عفونت
انواع مقالات پزشکی
ترجمه ها پزشکی
اخبار سلامت

آرشيو ماهيانه
<-ArchiveTitle->

لينک دوستان

google scholar
پزشکی کازرون88
پزشکی 88 زاهدان
پزشکی 89 آزاد مشهد
دانشجویان پزشکی ورودی 88 تبریز
پزشکی مهر 88 تبریز
بچه های IUMS
پزشکی 88 دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
دانشجویان پزشکی 87 زابل
بزرگترین وبلاگ مشاوره و فروش جزوات پارسه
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پورتال دانشجویان پزشکی ایران و آدرس sciencefa.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار بازديد

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 14
بازدید کل : 89042
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1

این صفحه را به اشتراک بگذارید


تبليغات

دستگاه سفید کننده دندان وایت لایت whiteligh پودر سفید کننده دندان وی وان موچین جادویی

پيام مديريت وبسایت :ضمن عرض خوش امدگویی به دانش پژوهان عزیز ما خوشحالیم که به استحظار برسانیم که اماده ی ثبت مقاله یا ترجمه ی مقاله به اسم خودتان در وبسایت هستیم برای این کار متن اصلی مقاله همراه با ترجمه ی خودتان را با نام و نام خانوادگیتان همچنین نام دانشگاه و ترم تحصیلی خودتان به ایمیل وبسایت ارسال نمایید با تشکر : مدیریت وبسایت .

مطالب پيشين

نقل مکان از این وبلاگ
نخستين عمل جراحي ترميم فتق ديافراگم مادرزادي در مشهد با موفقيت انجام شد
40 درصد سرطان‌ها با تشخيص به موقع درمان مي شوند
ايران به لنز کاشتني داخل قرنيه براي اصلاح قوز قرنيه دست يافت
گياه آب تره از رشد سرطان پستان جلوگيري مي کند
روبات دستيار جراح قلب در کشور ساخته مي شود
خدمات تشخيص پزشكي در ايران همپاي پيشرفته ترين كشورهاي دنياست
استفاده از مواد آرايشي از عوامل ابتلا به سرطان پوست است
تماس با دود سيگار عامل افزايش فشار خون در پسران است
چربي‌هاي برداشته شده از طريق ليپوساكشن، دوباره به بدن بازمي‌گردند
چربی ؛ دوست سرطان سینه
راز افزایش حافظه دراز مدت
خوش اخلاق ها گیلاس می خورند
ساخت دستگاه تشخیص پوسیدگی دندان توسط مخترع ایلامی
نارسایی شدید کبدی با مصرف خودسرانه دارو
پروتئین جدید، بیماران سرطانی را نجات می‌دهد
طراحی و ساخت راکتور مینیاتوری با کاربردهای پزشکی در دانشگاه امیرکبیر
بدخوابی مغز را حداکثر 7 سال پیرتر می کند
طالبي براي خون سازي و تقويت سيستم ايمني بدن مفيد است
خرما موجب كاهش سردردهاي ميگرني مي‌شو



آسيب هاي چشمي خانگي: گزارش مجموعه موارد

هدف: تعيين ماهيت و فراواني انواع آسيب هاي چشمي خانگي در بين مراجعه کنند گان به بخش اورژانس بيمارستان فارابي در مهرماه 1382.
روش پژوهش: در اين مطالعه آينده نگر، اطلاعات 100 بيمار (104 چشم) مبتلا به آسيب چشمي خانگي بر اساس مراجعه متوالي به درمانگاه اورژانس بيمارستان فارابي در مد ت مذ کور بررسي گرديد.براي دسته بندي آسيب هاي چشمي، از طبقه بندي بين المللي استاندارد چشمي (Birmingham Eye Trauma Terminology) استفاده شد.
يافته ها: آسيب هاي چشمي خانگي، علت 4.85 درصد از کل مراجعات اورژانس چشمي را در مدت مذکور تشکيل مي دادند. ميانگين سني بيماران 18± 26 سال (73- 1 سال) و ميانه سني آنها 23 سال بود. افراد زير 30 سال، 66 درصد موارد را تشکيل مي دادند. افراد مذکر 1.13 برابر افراد مونث بودند. اشياي غير نوک تيز (33 درصد) و اشياي نوک تيز (30 درصد) شايع ترين علل آسيب چشمي بودند. آسيب هاي کره چشم (گلوب)، 93.2 درصد کل آسيب هاي چشمي خانگي را تشکيل مي دادند که شامل 76.9 درصد آسيب هاي مکانيکي (72.2 درصد از نوع بسته و 4.8 درصد از نوع باز)، 14.4 درصد آسيب هاي شيميايي و 1.9 درصد آسيب هاي حرارتي بودند.
نتيجه گيري: آسيب هاي بسته مکانيکي کره چشم، شايع ترين آسيب در مصدوميت هاي چشمي خانگي بودند و افراد زير 30 سال، اکثريت موارد آسيب هاي چشمي خانگي را تشکيل مي دادند. با نظر به قابل توجه بودن آسيب چشمي خانگي نسبت به کل موارد اورژانس چشم (4.85 درصد)، خانه بايد به عنوان هدف مهمي براي اقدامات پيش گيرانه تلقي گردد.

فایل pdf  در ادامه مطلب



نوشته شده توسط sciencefa group در چهار شنبه 10 فروردين 1390برچسب:,

و ساعت 1:34
ادامه مطلب

اثر بازتواني قلبي بر شاخص هاي توده بدني و توزيع چربي بدن در مبتلايان به بيماري عروق كرونر

مقدمه: بيشتر مبتلايان به بيماري عروق كرونر دچار اضافه وزن و يا چاقي هستند. تجمع بيش از حد چربي در حفره شكمي قويا با ريسك فاكتورهاي قلبي ارتباط دارد. مطالعات زيادي نشان داده اند كه ورزش در تعديل ريسك فاكتورهاي قلبي بسيار موثر است اما به تحقيقات بيشتري در زمينه شناسايي برنامه هاي مفيدتر كنترل وزن و در نتيجه كاهش ريسك فاكتورهاي قلبي نياز است. اين مطالعه با هدف تعيين اثر بازتواني قلبي بر شاخص هاي توده بدني و توزيع چربي بدن در مبتلايان به بيماري عروق كرونر طراحي شده است.
روش كار: مطالعه بر روي 118 بيمار كرونري با ميانگين سني 53.83± 8.01 طي برنامه 12 ماهه بازتواني انجام شد. متغيرهاي وزن، شاخص توده بدني، توزيع چربي در بدن (دور كمر، دور باسن و نسبت دور كمر به دور باسن) در ابتدا و نيز پس از 2 و 6 و 12 ماه مورد ارزيابي قرار گرفت. از آزمون هاي كاي- دو و t زوجي و سطح معني داري p<0.05 استفاده شد.
نتايج: در پايان مرحله تحت نظارت، شاخص هاي توده بدني، وزن، دور كمر و نسبت دور كمر به دور باسن در كل بيماران به طور معني داري كاهش يافت p<0.001. اما در پايان 12 ماه كاهش كليه شاخص ها نسبت به قبل از دوره بازتواني معني دار نبود. عمده تغييرات مطلوب در 6 ماه اول دوره بازتواني بوده و در نيمه دوم دوره تغييرات مطلوب جزيي بود و يا حتي تغييرات مذكور در بعضي متغيرها برگشت يافت.
نتيجه گيري: علي رغم تعديل قابل توجه در شاخص هاي توده بدني و توزيع چربي بدن پس از دوره بازتواني، تاثيرات چشمگيرتر در مرحله تحت نظارت اتفاق افتاد، با اين حال تعديل شاخص هاي توزيع چربي در بدن در مقايسه با شاخص هاي توده بدني و وزن، با گذشت زمان پايدارتر بوده و كمتر دستخوش تغيير يا برگشت شد و در مجموع علي رغم كم توجهي بيماران در اجراي صحيح برنامه در منزل، اثرات نسبتا پايدار تعديل ريسك فاكتورهاي مذكور قابل توجه بوده است.

فایل pdf در ادامه ی مطلب



نوشته شده توسط sciencefa group در چهار شنبه 10 فروردين 1390برچسب:,

و ساعت 1:19
ادامه مطلب

مهار گونه هاي مقاوم هليکوباکتر پيلوري جدا شده از بيماران مبتلا به ورم معده با لاکتوباسيلوس اسيدوفيلو

هدف: ظهور گونه هاي هليکوباکتر پيلوري مقاوم به آنتي بيوتيک يکي از عوامل مهم در کاهش موفقيت رژيم هاي درماني مي باشد. لاکتوباسيلوس اسيدوفيلوس از باکتري هاي فلور بي ضرر و مقاوم به اسيد معده مي باشد که مي تواند در مهار گونه هاي هليکوباکتر پيلوري در معده نقش موثري داشته باشد.
مواد و روش ها: در اين مطالعه 40 گونه هليکوباکترپيلوري از 145 نمونه بيوپسي معده بيماران مبتلا به ورم معده، مراجعه کننده به بخش گوارش بيمارستان بقيه اله در سال 1385 جداسازي شد. پس از کشت نمونه هاي بيوپسي شده در محيط اختصاصي بروسلا بلاد آگار و شناسايي باکتري ها با آزمايش هاي تکميلي (رنگ آميزي گرم، ريخت شناسي کلوني و بيوشيميايي) و حساسيت سنجي به دو روش ديسک ديفيوژن اصلاح شده و آزمون
(E.Test) E انجام شد. سپس مقاومت گونه هاي هليکوباکتر پيلوري به مترونيدازول، کلاريترومايسين، آموکسي سيلين و تتراسيکلين تعيين شد. همچنين اثر مهارکنندگي لاکتوباسيلوس اسيدوفيلوس جدا شده از ماست بر رشد هليکوباکتر پيلوري با روش کشت هم زمان مورد ارزيابي قرار گرفت.
نتايج: 62.5% از گونه هاي هليکوباکتر جداشده از بيماران به مترونيدازول، 22.5% به کلاريترومايسين، 7.5% به آموکسي سيلين و 2.5% به تتراسيکلين مقاوم بودند. در بررسي اثر مهاري لاکتوباسيلوس اسيدوفيلوس بر رشد گونه هاي هيلکوباکتر پيلوري با روش کشت هم زمان، از رشد 22 (56%) ايزوله هليکوباکتر پيلوري، به وسيله لاکتوباسيلوس اسيدوفيلوس ممانعت به عمل آمد. 68.2% موارد مربوط به گونه هاي حساس به آنتي بيوتيک و 31.8% مربوط به گونه هاي مقاوم به آنتي بيوتيک بودند.
نتيجه گيري: با توجه به شيوع گونه هاي هليکوباکتر پيلوري مقاوم به آنتي بيوتيک هاي رايج به خصوص مترونيدازول و کلاريترومايسين، استفاده از درمان هاي جايگزين مانند استفاده از پروبيوتيک ها ضروري مي باشد.

کل مقاله در فایل pdf در ادامه ی مطلب



نوشته شده توسط sciencefa group در چهار شنبه 10 فروردين 1390برچسب:,

و ساعت 1:9
ادامه مطلب

اثر بيماري کبد چرب غيرالکلي بر روي نمايه هاي داپلر عروق کبدي

 

 زمينه و هدف: سونوگرافي داپلر اخيرا به عنوان يک روش تشخيصي مهم براي بررسي غيرتهاجمي عروق کبدي و برخي بيماري هاي پارانشيم کبد مطرح شده است. يافته هاي جديد نشان داده است که انفيلتراسيون چربي مي تواند نمايه هاي داپلر شريان و وريد کبدي را تحت تاثير قرار دهد. مطالعه زير جهت ارزيابي اثر انفيلتراسيون چربي بر اندکس مقاومت شريان کبدي و فرم امواج وريد کبدي طراحي شده است.
روش بررسي: تعداد 60 بيمار با درجات مختلف کبد چرب در بيوپسي کبد و تعداد 20 نفر بدون آثار انفيلتراسيون چربي در سونوگرافي در اين مطالعه تحت بررسي توسط سونوگرافي داپلر استاندارد قرار گرفتند. امواج وريد کبدي به سه گروه تقسيم شدند: امواج تري فازيک طبيعي، امواج باي فازيک بدون جريان بازگشتي و امواج مونوفازيک. اندکس مقاومت شريان کبدي به صورت متوسط سه اندازه گيري متوالي محاسبه شد.
يافته ها: ميانگين شاخص توده بدني
(Body mass index) در افراد نرمال و مبتلا به کبد چرب به ترتيب (SD=-1.7) 22.4 kg/m2 و 26.9 (SD=3.3) گزارش شد که در محدوده20-44 kg/m2  قرار داشت. امواج غيرطبيعي وريد کبدي (باي فازيک و مونوفازيک) در بيماران مبتلا به NAFLD (12 نفر باي فازيک و 17 نفر مونوفازيک) در مقايسه با افراد نرمال شيوع بيشتري دارد (p<0.001). اندکس مقاومت شريان کبدي نيز در بيماران مبتلا به [0.7(SD=0.1)] NAFLD به طور معني داري پايين تر از افراد نرمال[0.8(SD=0.0)]  است(p<0.001) .
نتيجه گيري: شيوع امواج غيرطبيعي وريد کبدي در بيماران مبتلا به
NAFLD در مقايسه با افراد طبيعي بالاتر است و اين افراد اندکس مقاومت شريان کبدي پايين تري دارند

ادامه ی مقاله در یک فایل pdf در ادامه ی مطلب



نوشته شده توسط sciencefa group در چهار شنبه 9 فروردين 1390برچسب:,

و ساعت 23:50
ادامه مطلب

صفحه قبل 1 صفحه بعد
درباره




با سلام خدمت دوستان دانش پژوه این وبسایت جدا از تمام مسایل روز دنیا تنها به مسئله ی علم پزشکی می پردازد وبر ان است تا قدمی هر چند کوچک در راه سلامت جامعه بر دارد امید است تا با یاری خدا وشما دوستان به این هدف برسیم با تشکر مدیریت وبسایت


پيوندهاي روزانه
راهنما تحصیل در خارج
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

لیست تمام پیوند ها


جستجو



Powered By facebook address Copyright © 2009 by sciencefa
Design By : NIMA SAMADAEE


قالب وبلاگ

Free Template Blog

قالب بلاگفا

قالب پرشین بلاگ

قالب میهن بلاگ

قالب جوان بلاگ

قالب ایران بلاگ

قالب رویا بلاگ

قالب پرشین بلاگ

حرفه ای ترین قالب های وبلاگ

تم دیزاینر